top of page

איבחונים

אבחון הוא תהליך שמטרתו לעשות סדר.

הוא עוזר להבין איך הילד חושב, לומד, מרגיש ומתמודד, ולזהות מה מקשה עליו  ומה יכול לעזור לו.

לרוב פונים לאבחון כאשר יש:

* קושי לימודי מתמשך

* פער בין היכולת של הילד לביצוע בפועל

* קשיים רגשיים או התנהגותיים

*התלבטות חינוכית (כמו מוכנות לכיתה א' או הדלגה)

האבחון נותן תמונה רחבה ומדויקת, ומאפשר לקבל החלטות נכונות – בבית, בבית הספר ובטיפול.

 סוגי האיבחונים שניתנים במתחברים

אבחון פסיכולוגי

בודק את העולם הרגשי, החברתי וההתנהגותי של הילד.
מסייע להבין מצבי חרדה, דימוי עצמי, ויסות רגשי, קשיים חברתיים או התנהגותיים, ומספק המלצות מותאמות להמשך טיפול ולמסגרת החינוכית.

אבחון דידקטי

מתמקד בתפקודי הלמידה: קריאה, כתיבה, חשבון, קשב וארגון.
נועד לזהות לקויות למידה, להסביר פערים לימודיים ולהמליץ על התאמות לימודיות בבית הספר.

אבחון פסיכודידקטי

אבחון מקיף המשלב בין ההיבט הרגשי והקוגניטיבי לבין תפקודי הלמידה.
מתאים כאשר יש שילוב של קשיים רגשיים ולימודיים, או כשהתמונה מורכבת ולא ברורה. מאפשר הבנה עמוקה ומדויקת יותר של הילד.

אבחון מוכנות לכיתה א’

בודק האם הילד בשל לכניסה לכיתה א’ - רגשית, קוגניטיבית, לימודית וחברתית.
האבחון מסייע לקבל החלטה רגועה ומבוססת לגבי העלייה לכיתה א’, שנה נוספת בגן או ליווי מותאם.

אבחון לצורך הדלגה

מיועד לילדים בעלי יכולות גבוהות במיוחד.
בודק בשלות רגשית, חברתית ולימודית, ומסייע להחליט האם הדלגה מתאימה לילד - לא רק מבחינת הידע, אלא גם מבחינת ההתמודדות היומיומית.

bottom of page